Her finder du svar på de hyppigst stillede spørgsmål.
Natten til den 29. oktober 2024 skifter Jubii sin e-mail-udbyder. Du behøver ikke at gøre noget, dette er kun til din orientering.
Flytningen til de nye mailservere vil foregå om natten og om morgenen fra kl 01.00 til ca 04:00. De fleste vil derfor ikke mærke noget til dette.
Fra den 29. oktober finder du også vores hjemmeside i nyt design, mens vores webmail forbliver uændret.
Efter flytningen forventer vi, at mængden af spam vil være væsentligt reduceret, men der kan gå 1-2 uger, før dette bliver mærkbart.
Dine maildata vil fortsat være placeret på servere i Danmark. For information om opbevaring og behandling af dine data henviser vi til vores privatlivspolitik.
Alle dine e-mails bliver flyttet med din postkasse. Hvis du alligevel skulle opdage, at der mangler nogle mails, så vent et par dage efter flytningen den 29. oktober, da det kan tage flere dage, før det hele er synkroniseret.
Hvis du stadig mangler e-mails, bedes du kontakte vores supportkanal.
Den gamle side til opdatering af dit abonnement og personlige oplysninger vil blive lukket i forbindelse med flytningen.
Fremover vil du kunne gøre det samme fra webmailen på app.jubii.dk, under "Min konto".
Bemærk: Fjernsupport tilbydes kun til Jubii Mail abonnenter.
Du må meget gerne klikke på linket og installere fjernstyringen inden du ringer ind til os!
Installere TeamViewer:
Hvis du vil nulstille din adgangskode, skal du klikke på "Nulstil adgangskode" på webmail-login-siden.
Hvis det ikke virker, bedes du kontakte Support.
Fra webmailen på PC/MAC:
Fra webmailen på mobiltelefoner/tablets:
Hvis du har besluttet dig for at lukke din konto, er der et par vigtige skridt, du skal tage.
For det første anbefaler vi, at du sender din nye e-mailadresse til alle dine kontakter, så de ved, hvordan de kan få fat i dig i fremtiden.
For det andet skal du sørge for at opdatere din e-mailadresse i alle offentlige/private registre og på alle hjemmesider (f.eks. din netbank, sociale medier osv.), da du ikke længere vil have adgang til e-mails, der er sendt til din gamle Jubii-konto.
Hvis du har spørgsmål om dette, er du velkommen til at kontakte os - vi hjælper gerne!
Din e-mailkonto vil blive deaktiveret (ikke slettet), hvis din abonnementsfornyelse er udløbet, og vi ikke har været i stand til at trække penge på dit kort efter 5 forsøg.
Din konto vil blive slettet permanent 3 måneder efter lukningen, medmindre du opretter et nyt abonnement.
Hvis du kontakter supporten, kan vi gendanne dit abonnement, før din konto slettes permanent.
Hvis du har problemer med at sende/modtage e-mails i et mailprogram/app, kan du tilføje disse indstillinger:
Indgående e-mail:
Udgående e-mail:
Andre:
Vi anbefaler at bruge IMAP. Det er ofte nemmest at indtaste kontoen igen, hvis e-mailen ikke virker (sørg for at tage backup af alle e-mails, der kun er gemt lokalt først).
Ja, det gør vi.
Hvis du eller din husstand har tre eller flere e-mailkonti, tilbyder vi et rabatprogram.
Hvis du har tre eller fire e-mailkonti, skal du kun betale for to konti. Du skal kun betale for tre konti, hvis du har fem eller seks e-mailkonti.
Hvis du ønsker at benytte dig af denne rabatmulighed, bedes du kontakte vores supportteam.
Du kan til enhver tid opsige dit abonnement.
Når du opsiger dit abonnement, beholder du din e-mailkonto i hele den forudbetalte periode, hvorefter din e-mailkonto vil blive lukket.
For at annullere eller ændre dit abonnement skal du logge ind på din webmail og klikke på "Min konto". Under "Abonnement" kan du foretage ændringer i dit abonnement.
For at foretage ændringer i din konto eller dit abonnement skal du logge ind på din konto og klikke på "Min konto".
Vi har en betalingsløsning fra Stripe, en af verdens største udbydere af betalingsmetoder.
Dine betalingskortoplysninger gemmes kun på deres servere via en sikker forbindelse.
Som med alle online- og butiksbetalinger bør du overveje, om du kan stole på den forhandler, du giver dine kortoplysninger til; det er altid klogt at være kritisk.
Her er nogle gode forholdsregler:
Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har flere spørgsmål om betaling og sikkerhed.
Ja, det kan du godt.
For at ændre dit abonnement skal du logge ind på webmailen og klikke på "Min konto".
Efter seneste spamfilter opdatering, filtreres alle de email-adresser, du igennem tiden, har markeret som spam fra, så de slet ikke lander i din mailboks mere.
Disse adresser kan du administrere via vores webmail under Indstillinger og Blacklist. Alle de adresser der står her vil aldrig komme ind til dig. Så er der nogle af disse du ønsker at modtage, skal du fjerne dem fra denne liste.
Ligeledes kan du også indsætte nye adresser her, som du ikke ønsker at modtager fra længere.
Jubii Mail sletter automatisk e-mails i mapperne "Uønsket post" og "Slettet post", når de er mere end 30 dage gamle. Det gør vi for at sikre, at du bliver ved med at have mest mulig plads til dine e-mails.
Dine e-mails i alle andre øvrige mapper sletter vi naturligvis ikke - automatisk sletning sker kun i mapperne:
Andre mappenavne
Bemærk at mappenavnene kan variere alt efter, hvordan din mail er sat op. Mappen "Uønsket Post" kan også hedde: "SPAM" eller "Reklame". I mens mappen "Slettet post" også kan hedde: "Papirkurv".
Nej, vi sender ikke reklamemails til din Jubii mail.
Vi stopper de fleste e-mails, der er spam, men desværre er der stadig nogle spam-e-mails, der ikke stoppes. Ved at rapportere disse e-mails som spam, stopper vi fremtidige e-mails, der er ens (f.eks. Har den samme afsender). Dette gøres ved at vælge e-mailen og klikke på "Spam".
Det er værd at bemærke, at mange e-mails kan opfattes som "spam", fordi de indeholder reklame, men faktisk er legitime e-mails, hvor du har tilmeldt dig nyhedsbreve, givet din e-mail-adresse i en onlinebutik osv. Sådanne e-mails skal have mulighed for at klikke "Afmeld" eller "Afmeld", og vi anbefaler, at du gør det systematisk (sørg for, at afsenderen er legitim, før du klikker på et sådant link).
Vi arbejder konstant på at holde vores filtre opdateret, så vi altid tilbyder den bedst mulige håndtering af spam.
En Jubii Mail konto bliver lukket ved udløb af abonnementsperioden, såfremt der ikke er betalt for en ny periode. Man vil få varslinger om at abonnement ikke kan fornyes automatisk inden lukningen, hvis der er noget som forhindrer fornyelsen af abonnementet.
Hvis din konto har været lukket i 90 dage, og du ikke har fået denne genåbnet ved igen at tegne et Jubii abonnement, slettes kontoen og dens indhold permanent. Så længe du betaler dit abonnement på Jubii Mail slettes kontoen ikke.
Modtager du fejlbeskeden "Daily quota reached" er det fordi din konto har nået vores max grænse for sendte mails, som er 75 emails indenfor 24 timer.
Af sikkerhedsmæssige årsager er der en begrænsning på hvor mange mails en enkelt email konto kan sende i døgnet. Dette er sat på for at mindske misbrug af vores mail til spam og lign.
Møder du denne fejl er det altså fordi at din konto har afsendt mere end de 75 tilladte emails indenfor de sidste 24 timer. Mener du ikke at du selv kan have sendt så mange mails afsted, skal du straks skifte din adgangskode, da det så må være fordi andre har misbrugt din konto og sendt via denne.
Er det på den anden side dig, skal du blot vente max 24 timer fra sidste mail blev afsendt, så vil systemet automatisk åbne op igen.
Et alias er en ekstra email-adresse til den samme email-postkasse.
Som standard har man kun én e-mailadresse til sin postkasse. Når du opretter en Jubii Mail, opretter vi en postkasse med den e-mailadresse du vælger, og du kan derefter logge på din Jubii Mail med denne e-mailadresse.
Når du logger ind på webmailen, under "Identiteter", kan du finde listen over dine aliaser.
OBS!
Et alias er ikke en ny særskilt postkasse - og det kan derfor ikke bruges, hvis I er flere som ønsker hver jeres egen adskilte postkasse. Et alias er en ekstra a-mailadresse som sender til den samme postkasse/konto, som du har oprettet.
Jubii har et avanceret spamfilter som hele tiden lærer, hvilke mails der bliver sendt og modtaget hos alle brugere. Dette gør, at vi bedre kan sikre os hvad der skal i indbakken og hvad der skal i spam-mappen. Modtager du en mail i din indbakke som du mener er spam, flytter du denne i spammappen.
Dog er spam et definitions spørgsmål, og Danmark har meget strenge regler for hvornår man må sende e-mails til den danske befolkning. I Danmark har vi ret strenge regler for udsendelse af reklame mails(spam), og mange af de mails der lander i jeres indbakker er danske reklame mails. En dansk reklamemail må kun sendes hvis brugeren har givet samtykke til dette, og det kan altid afmeldes ved et klik i selve mailen!
Så er der mange der siger de ikke har bedt om alle de mails, men alligevel har man formentlig gjort dette, da man har deltaget i en konkurrence, spørgeskema eller undersøgelse mv. Der står ofte i betingelserne for deltagelse, at "man herved tillader samarbejdspartnere at kontakte en med tilbud, men de kan altid afmeldes til en hver tid". Derved er disse mails ikke spam, men reel reklame man har givet samtykke til.
Det bedste man kan gøre ved disse er, at afmelde dem ved at klikke på Afmeld eller Unsubscribe i bunden, derved giver men klart udtryk for at man ikke ønsker at have noget at gøre med virksomheden. Blokerer man den bare via spam-knappen, finder virksomheden aldrig ud af dette, og kan blive ved med at sende fra andre mailadresser og måske søster-selskaber mv. Og derved bliver man ved med at modtage spam.
Ægte spam er typisk stavet dårligt, og vil sælge ulovlige ting som piller, vægttabs pulver, penisforlængelse og sexlegetøj mv. De kan også foregive sig for at være et legitimt firma og forsøge at overtale dig til at betale dem abonnement, eller skræmme dig til at tro du skylder dem penge. Der er ofte ingen afmeldingsfunktion i bunden og som regel blot dårligt skrevet tekst, eller kun en masse billeder. Yderligere skal man være opmærksom på, at hvis mailen foregiver sig for at være fra et firma, men e-mail adressen ikke lader til at komme fra det firma, kan beskeden også anses som spam. I sådanne tilfælde kan der også være en Unsubscribe knap i bunden, men i disse tilfælde skal sådan en knap anses som fup, og må helst ikke trykkes på. Disse mails skulle gerne blive smidt over i spam-mappen, og slipper en igennem, kan den flyttes over i spam mappen manuelt så vores spam filter hurtigere fremover lander her som forklaret øverst.
Herunder er et uddrag af Markedsføringslovens § 6
§ 6, stk. 1, forbyder udsendelse af reklamer via elektronisk post, telefax eller automatisk opkaldssystem. Forbuddet gælder dog ikke, hvis modtageren af reklamen forudgående har anmodet om at få reklamen på denne måde. Forbuddet gælder, hvad enten modtageren er forbruger, erhvervsdrivende eller en offentlig myndighed.
§ 6, stk. 2, er en undtagelse til stk. 1. Erhvervsdrivende kan sende reklame for deres egne - tilsvarende - produkter ved brug af elektronisk post til kunder, der i forbindelse med en tidligere handel med den erhvervsdrivende har oplyst deres elektroniske adresse. Det er dog en forudsætning, at kunden ved afgivelse af sin e-mailadresse eller sit mobilnummer har mulighed for at sige nej til at få reklame. Siger kunden ikke nej ved afgivelse af oplysningen, skal kunden ved hver efterfølgende henvendelse have mulighed for at frabede sig yderligere henvendelser.
Hele bekendtgørelsen kan findes her: Forbrugerombudsmanden
Hvis din adgangskode indeholder en blanding af store og små bogstaver, så husk forskellen.
F.eks. hvis din adgangskode er ”Kode123”, så vil du få besked om at koden er forkert, hvis du har skrevet variationer som ”kode123” eller ”koDE123”.
Tip: Check om din ”Caps lock”-tast er slået til eller fra på dit tastatur. Er den slået til, så bliver alle bogstaver store, og det er ikke sikkert du ønsker det.
Klik i så fald på Caps lock-tasten, så slår den fra igen. Og prøv så at taste din kode igen.
Hvis du har glemt din adgangskode så tryk på linket "Glemt adgangskode" under log ind formularen. Dette vil føre dig til en side der hjælper dig med at få en ny adgangskode, såfremt at du har indtastet enten et telefonnummer eller anden e-mail adresse som vi kan sende dig oplysninger på. Har du ikke dette bliver du nødt til at kontakte supporten.
Check først om de manglende mails er kommet i din spam-mappe.
Check om du er kommet til at blokere den pågældende afsenders e-mailadresse ved en fejl. Dette kan du undersøge ved at gå til ”Indstillinger” og klikke på ”Blacklist”. Hvis afsenderens adresse fremgår på listen, skal du blot fjerne den.
Tjek også, om et af dine filtre blokerer e-mailen.
Er der ingen af disse løsninger som virker for dig må du kontakte supporten. Når du gør dette skal du oplyse følgende:
Derved kan der fejlsøges på hvad der er sket med den pågældende email.
Hvis du ikke fik fornyet dit Jubii abonnement inden udløb, skal du blot klike på "Genaktiver konto".
Her betaler du for dit abonnement og din mail på telefon/tablet og/eller i dit mailprogram vil virke med det samme.
Husk dog, at hvis du har ændret i adgangskoden skal du også ændre den i opsætningen på din telefon/tablet og/eller i dit mailprogram (f.eks outlook)på computeren.
OBS! Hvis det er længe siden at abonnementet skulle have været fornyet, over 180 dage, er din konto slettet og kan derfor hverken opgraderes eller genskabes.
Hvordan kan jeg opsige mit Jubii abonnement?
Hvis du vil opsige dit Jubii abonnement, skal du logge på webmailen og klikke på "Min konto".
Når du har opsagt dit abonnement, har du stadig adgang til din e-mail på samme måde som i dag indtil udgangen af den aktuelle betalingsperiode.
Din konto vil blive slettet tre måneder efter, at den blev deaktiveret.
Hvordan flytter jeg mine e-mails og kontaktoplysninger?
Hvis du har besluttet at skifte udbyder, er den nemmeste måde at oprette en email-konto med Gmail og derefter flytte dine emails derhen.
Bemærk, at Gmail ikke understøtter mapper. Hvis du også vil flytte over mails, der nu er i mapper, skal du først flytte dem til din indbakke.
Bemærk også, at dine mails automatisk slettes fra Jubii, når du flytter dem til Gmail på denne måde.
Klik her for at se, hvordan du flytter dine emails til Gmail.
Du kan også vælge at downloade en kopi af din mailboks, som du derefter kan flytte til en ny mailtjeneste eller gemme lokalt på din maskine.
For at gøre dette skal du indtaste din Jubii-konto i en email-applikation.
Hvis du har en anden mail-konto i det samme mail-program, kan du normalt flytte mails til den anden mail-konto der. E-mail-programmer kan bruges uden først at kontakte os.
For at føje din Jubii-konto til et email-program skal du bruge følgende oplysninger:
Server for indgående mail (POP3):
Server til udgående post (SMTP):
Hvis du sørger for at vælge en sikker adgangskode bestående af både tal, bogstaver og tegn, kan du minimere risikoen for at andre kan gætte din adgangskode.
Se vores brugsbetingelser for yderligere oplysninger.
Jubii.dk ejes af Inbox.com AS, som er et norsk firma, der driver flere e-mailtjenester i flere forskellige lande.
Inbox.com AS
Org. nr. 920 243 347
© 2024 Inbox.com AS
Alle rettigheder forbeholdes.