Tips til dig der gerne vil i bedre kontakt med dig selv og din krop

Tips til dig der gerne vil i bedre kontakt med dig selv og din krop

Sponsoreret indhold

Vi lever i en tid hvor det virker som om at alle har travlt. Vi har nærmest ikke engang tid til at stoppe op og tænke over, hvad vi laver og vigtigst af alt – hvordan vi går og har det. Selvom vi har mange opgaver og ting vi skal klare, så er det alligevel vigtigere at sætte sig selv først. Hvordan har du det? Find her i artiklen nogle gode tips til, hvordan du kommer i bedre kontakt med dig selv og din krop, også selvom du har travlt.

Meditation med aroma diffuser

Nogle gange er dagene så hektiske at vi ville glemme vores hoveder, hvis ikke de sad fast på vores hals. Disse dage skal der også være plads til, men hvis vi tillader for mange af dem, så risikerer vi at de går ind og overtager vores primære hverdag. Vi er nødt til at have os selv med i det vi laver, ellers ender vi med at miste os selv, og dét er ikke noget nogen ønsker. Det er derfor vigtigt at vi husker at komme i dyb kontakt med os selv og virkelig mærke efter. Hvis vi går for længe og ikke har fokus på hvad der foregår med os, så kan det være svært at vide hvordan vi egentlig har det. Måden hvorpå du kan komme i kontakt med dit indre jeg, er ved at lukke af for omverdenen. Dette kan gøres ved bl.a. meditation. Her kan du lukke helt af for omverdenen, hvis du slukker telefonen og er helt alene. Et godt redskab til dette er ved også at sætte gang i en diffuser. Denne vil udskille behagelige dufte, som kan gå ind og afstresse dig. Dette kan give dig både overskud og mulighed for at komme dybere ind på dit indre jeg. Med sådan en diffuser så kan du også købe æterisk olie. Disse findes i mange forskellige varianter, og det afhænger af dig, hvad du synes der dufter bedst.

Nyd dit eget selskab, det er afgørende

En anden måde hvorpå du kan komme ned i gear og for alvor mærke dig selv, er ved at sætte dig i sofaen, lukke øjnene og tage en masse dybe vejrtrækninger. Det lyder ikke af meget, men det kan gøre enormt meget for din krop. Vi er vant til at arbejde i så højt et gear, at det til tider er ganske usundt for kroppen. Fordi vi udsætter kroppen for så meget, så kan den have svært ved at falde ned igen og slappe af. Derfor kan du med fordel hjælpe den på vej, ved at trække vejret lidt dybere og slappe helt af. Selvom øvelsen lyder nem, så oplever flere faktisk at det er svært. Det er svært at komme i indre kontakt med sig selv, og det er svært at give sig hen uden at tænke for meget på alt det der skal klares. Sidst men ikke mindst, så er det sundt for dig selv og din krop, at du slukker for elektronikken. Kom væk fra computeren og mobiltelefonen i ny og næ, og nyd dit eget nærvær. For at blive klogere på os selv, så er vi også nødt til at kunne lære vores alene tid, og det lærer vi bedst ved ikke hele tiden at have potentielle forstyrrelser i baggrunden.