Tips: Sådan kommer du dig over et brud

Tips: Sådan kommer du dig over et brud

Sponsoreret indhold

Artiklen er sponsoreret.

Et brud gør ofte ondt. Alle forhold er forskellige, og der er derfor ikke en fast opskrift på, hvordan du kommer dig helt efter et endt forhold. Der er dog nogle gode råd, der kan hjælpe dig med at flytte fokus fra bruddet og over på dig selv. Det kan nemlig være lige præcis det, du har brug for.

Skift frisure

En tur til frisøren er en gammel klassiker efter et brud. At gå fra langt hår til pagehår eller måske endda få pandehår. Måske er det en ny hårfarve, der tiltaler dig? Mange skifter deres vante frisure ud med noget nyt, når de bliver single. Det kan nemlig både være en symbolsk handling om at skille sig af med det gamle. Samtidig kan det også være helt terapeutisk.

Selvforkælelse er noget, du bør prioritere efter et brud. Det betyder ikke, at du skal leve af is og vin. Men en tur til frisøren eller massøren kan gøre meget for dit velbefindende. Det er derfor helt okay, at du bruger lidt ekstra tid og ressourcer på dig selv i ugerne efter dit brud.

Opgradér din garderobe

Lidt shopping kan også gøre vidundere for din mentale tilstand. Samtidig er det en god undskyldning for at skille dig af med den trøje, din eks var så glad for. Der er nemlig ingen grund til at beholde noget, der bringer for mange triste minder.

Der kan blandt andet være noget fedt tøj fra Mos Mosh, der kan få dig til at have det bedre med dig selv. Når dit tøj er med til at højne dit selvværd, så får du det som regel også automatisk bedre med dig selv. Der er nemlig ingen grund til at lade et brud gå ud over, hvordan du ser dig selv.

Lad dig selv sørge

De fleste forhold har gode og dårlige tider. Lige meget om dit forhold varede et par måneder eller flere år, så kan det gøre ondt at skulle give slip på håbet om en fælles fremtid. De gode minder kan virke smertefulde i starten, men det betyder ikke, at du nødvendigvis skal glemme dem.

Det er nemlig helt naturligt, at du er trist efter et brud. Og det er sundt at lukke følelserne ud i stedet for at undertrykke dem. Så giv dig selv lov til at tage en dag, hvor du får grædt ud. Invitér eventuelt en ven eller to over, som kan give dig et kram og hjælpe dig med at komme ovenpå igen. Når du har grædt din sorg ud og fået bruddet på afstand, så kan du nemlig lære at mindes de gode stunder – også uden at det gør ondt.