Derfor spiller content og Google Ads godt sammen

Derfor spiller content og Google Ads godt sammen

Sponsoreret indhold

De fleste, der til daglig arbejder med marketing, kender til vigtigheden af indholdsproduktion og annoncering – herunder især Google Ads. Alligevel falder mange gang på gang i den fælde at kaste sig hovedkulds ud i arbejdet med de to discipliner uden rigtig at have sat sig ordentligt ind i det. Og der er rent faktisk overraskende mange, der ikke kan sætte ord på samspillet mellem content og Google Ads.

Er du det mindste i tvivl om, hvad content og Google Ads bidrager med til din online forretning hver især og ikke mindst tilsammen? I så fald bør du læse med her. Vi afklarer disse forhold for dig, så du er 100 % skarp på sammenhængen – og kan udnytte din viden optimalt i din egen markedsføring.

God læselyst!

Sammenhængen mellem content og Google Ads – et spørgsmål om relevans og klikpriser

Lad os ikke spilde tiden, men derimod bare komme direkte til hovedsagen: Hvad er relationen mellem content og Google Ads?

Jo, det kan egentlig forklares relativ simpelt: Uden indhold på din hjemmeside kan Google ikke genkende og afkode, hvorvidt din hjemmeside eller webshop er relevant for brugerne – og det vil typisk resultere i højere klikpriser, når du investerer i Google Ads.

Det vil sige, at du bør udfylde din webshop med relevant content, der understøtter de søgeord, du byder på, med Google Ads. Hvis disse ord går igen på din hjemmeside, vil Google være mere tilbøjelig til at vurdere siden som relevant, hvilket i sidste ende gør det billigere for dig i forhold til klikpriser.

Groft sagt: Der er penge at spare på Google Ads ved at udvikle relevansoptimeret content på din webshop.

Hvorfor bruge tid og ressourcer på content? Din vej til SEO og konverteringer

Men én ting er at forstå relationen mellem content og Google Ads. Noget andet er at forstå de to områder isoleret set. Lad os tage et kig på content-delen først. For hvorfor investere tid og ressourcer i godt indhold på din hjemmeside?

Det er der faktisk rigtig mange gode grunde til. For det første har det at gøre med et forbrugerperspektiv. Brugerne søger online for at finde netop det, de lige står og mangler. Og her er det indholdets opgave at kommunikere til brugerne, at deres behov bliver dækket lige netop på din hjemmeside. Det gælder om at fange deres opmærksomhed og købelyst, hvilket i sidste ende kan øge konverteringsraten.

For det andet handler det om et SEO-perspektiv. Ved at implementere de rette og mest relevante søgeord i din webshops tekster kan du tydeligt signalere til Googles algoritme, hvilke søgninger du gerne vil identificeres på. På den måde øger du din hjemmesides online synlighed og relevansniveau – og det kan mærkes på trafikken til din hjemmeside.

Ønsker du gode tips og tricks til at kickstarte din content marketing og dit online salg via indholdsproduktion, kan du blive meget klogere på denne hjemmeside.

Google Ads – den hurtige betalingsløsning til gode rankings

Og lad os så også lige hurtigt knytte et par ord til Google Ads. Hvad tjener de til, og hvordan fungerer de?

Google Ads er Googles svar på betalte annoncer, hvor du byder ind på enkelte søgeord. Her betaler du pr. klik (også kaldet CPC – Click Per Cost), hvorfor prisen ultimativt afhænger af efterspørgslen på søgeordet.

Google Ads er den hurtige vej til fornuftige rankings på Google, men det er også den dyre vej set i forhold til produktion af content, der på længere sigt kan generere gode SEO-resultater. Det er lige nøjagtig derfor, du bør se Google Ads i samspil med din indholdsproduktion, hvis du gerne vil opnå succes med din webshop på Google.

Er du i tvivl om, hvordan du skal håndtere og få mest ud af Google Ads, er det altid anbefalelsesværdigt at konsultere et Google Ads bureau, der kan sikre dig en sikker og god start.

Vi ønsker dig al held og lykke med at få din webshops content og din brug af Google Ads til at spille sammen.