3 gode kosttilskud i 2021

3 gode kosttilskud i 2021

Sponsoreret indhold

Dette indhold er sponsoreret 

Kosttilskud er en god måde at sikre, at du får alle de vitaminer og mineraler som du har brug for, og som du måske ikke får dækket hundrede procent gennem din kost. Det er selvfølgelig altid vigtigt at spise varieret, men det kan være svært at få de helt rigtige mængder af alt. Hvis du gerne vil sikre dig, at du får de rigtige mængder mineraler og vitaminer, så kan kosttilskud være en rigtig god løsning. Læs med her, og få tre bud på kosttilskud, som du kan overveje om du skulle tage i 2021. 

CBD olie 

Flere og flere benytter sig af CBD olie som kosttilskud. Det giver rigtig god mening at give CBD olie et skud, hvis du gerne vil gøre noget godt for din krop. CBD olie har nemlig mange gode fordele, som din krop kan drage nytte af. Eksempelvis hjælper olien med at balancere, og dermed booste, dit immunforsvar. CBD olie er også en god kilde til de vigtige fedtsyrer Omega-3 og Omega-6, samtidig med, at den er rig på både proteiner og fiber. Derudover er CBD også en god kilde til mange vitaminer, såsom A, C, D, E og flere B-vitaminer. Er du nysgerrig på CBD olie som kosttilskud, så undersøg både CBD olien og CBD produkter fra Nordic Oil

D-vitamin 

D-vitamin hjælper til at fremme optagelsen af calcium og fosfat i tarmen, og er dermed en forudsætning for at din krop kan omsætte kalk til tænder og knogler. Du får hovedsageligt D-vitamin gennem solens stråler i sommerhalvåret. Det kan dog være svært for vores kroppe at få nok D-vitamin, og det anbefales derfor, at alle tager D-vitamin som kosttilskud i vinterhalvåret, fra oktober til april. På den måde er du sikker på, at du får D-vitamin nok, så dine knogler og tænder har de bedste vilkår. 

Fiskeolie 

Fiskeolien er et godt kosttilskud, da den er rig på Omega-3, som er et nødvendigt fedtstof. Omega-3 bidrager blandt andet positivt til din indlærings- samt koncentrationsevne og din hukommelse. Samtidig har Omega-3 også en god indflydelse på indholdet af fedt i dit blod samt dine øjne, herunder dit syn. Vores krop kan ikke selv producere Omega-3, og det er dermed nødvendigt at få Omega-3 gennem din kost eller kosttilskud. Du kan spise dig til Omega-3 ved at spise fede og halvfede fisk, som laks, sild, makrel og ørred. Spiser du ikke så meget fisk, er det altså en god idé at tage fiskeolie som kosttilskud.