Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik
Annoncen er sponsoreret
Annonce

Sådan falder du hurtigere i søvn

Annoncen er sponsoreret

Der er næsten ikke noget værre, end at have lagt sig i sin seng for at få en god nats søvn og så ikke kunne falde i søvn. Man ser minutterne tikke forbi, mens man ligger og bekymrer sig om den svindende mængde af søvn, man kan nå at få. Det er enormt frustrerende og føles i høj grad som et stort spild af tid. Men der er nogle ting, du kan gøre, der gør det nemmere at falde i søvn om aftenen. Læs videre for at få nogle tips.

Den rette seng

Det er ikke nogen overraskelse, at din seng kan have en effekt på, hvor nemt du falder i søvn, og hvor godt du sover, når du endelig er faldet i søvn. Hvis din seng enten er får hård eller for blød, kan det være svært at komme til at ligge behageligt, hvilket gør det vanskeligt at falde i søvn, hvis du ikke er søvnig nok. Det ender derfor ofte med, at man bare ligger og vender og drejer sig i hvad, der føles som en uendelighed, før man endelig er træt nok til at falde i søvn på trods af den dårlige seng.

Mange mennesker er faktisk ikke klar over, at deres seng ikke er god. Folk har forskellige holdninger til og opfattelser af, hvad der er en god seng, men i virkeligheden er der nogle meget faste faktorer, som for eksempel ens vægt, der er med til at bestemme, hvad for en seng, der er bedst. For at finde en god seng, der passer præcis til dig, kan du besøge Sengeguro , der kan hjælpe med at guide dig til den perfekte seng. Det kan også være, du allerede har en sengeramme og bare er på udkig efter en god madras, og her kan Sengeguro også være til hjælp. Du kan læse mere om springmadras her og blive klogere på, hvilken en madras, der er den rette for dig.

Få brugt din krop

Motion og træning giver både mere energi, udholdenhed og styrke, men det kan også hjælpe dig med at sove. Vores kroppe er skabt til at blive brugt, men da mange af os sidder ned og arbejder størstedelen af dagen, får vi ikke rørt os nok til at gøre vores kroppe fysisk trætte. Og dette kan påvirke vores evne til at falde i søvn.

Motion og træning er sundt på mange punkter, så der er kun fordele at opnå ved at sørge for at få rørt dig i løbet af dagen. Det betyder ikke, at du behøver at bruge timevis på træning hver dag, men det kunne måske være en god gåtur eller at tage cyklen frem og tilbage til og fra arbejde. Den friske luft du får, når du bevæger dig rundt udenfor, kan desuden også hjælpe dig med at falde i søvn om aftenen.

Optimer dit soveværelse

Der er mange ting at tage fat i, når det kommer til soveværelset, og det er ikke kun din seng. Sørg for, at soveværelset er et roligt sted i dit hjem, hvor du føler, du kan slappe af. Det kan betyde at bruge nogle beroligende farver og sørge for, at der ikke er for rodet.

Andre ting ved soveværelset, der kan påvirke din søvn, er temperatur, lys og støj. Der skal ikke være for koldt, men især heller ikke være for varmt, hvis du gerne vil sove godt, og for meget lys og støj kan naturligvis også forhindre dig i at falde i søvn.

luk
Betingelser for
Jubii nyhedsbrev

Med Jubiis daglige nyhedsbrev kan du se frem til, pr. mail, sms, sociale medier og mobile enheder, at modtage bl.a. nyheder, anmeldelser, blogindlæg, spørgeskemaundersøgelser og gode tilbud på f.eks. billetter til arrangementer, rejser, produkter, deltagelse i konkurrencer og meget mere.

Nyhedsbrevet indeholder annoncer fra vores kunder og samarbejdspartnere. Dine data er medvirkende til, at du får fremsendt netop de tilbud og nyheder, som er tilpasset dig, og bliver delt med NORDJYSKE Medier og deres til enhver tid værende datterselskaber - du får selvfølgelig kun de(t) nyhedsbrev(e), du her tilmelder dig, og ikke andet.

Ønsker du at afmelde nyhedsbrevet, kan du altid gøre det via link i nyhedsbrevet, og du bliver med det samme fjernet fra det enkelte nyhedsbrev.